Misją Funduszu jest ułatwianie osobom niepełnosprawnym pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym.
Departament Wsparcia Zarządu
Departament Wsparcia Zarządu realizuje zadania z zakresu obsługi merytorycznej organów Funduszu, obsługi prawnej oraz strategii Funduszu.
Departament Wsparcia Zarządu gwarantuje w szczególności:
- zapewnienie sprawnej obsługi merytorycznej Rady Nadzorczej i jej Prezesa oraz Zarządu;
- nadzorowanie realizacji przez jednostki i komórki organizacyjne postanowień uchwał Zarządu oraz zarządzeń Prezesa Zarządu;
- przygotowywanie i monitorowanie realizacji strategii Funduszu oraz monitorowanie strategii funkcjonalnych;
- tworzenie standardów prawnych działania Funduszu (w tym opracowywanie i aktualizowanie wzorców umów, decyzji administracyjnych itp.);
- doradztwo prawne dla Rady Nadzorczej, Zarządu, Dyrektora Generalnego oraz w sprawach bezprecedensowych dla wszystkich jednostek organizacyjnych Funduszu, w tym przygotowywanie ekspertyz lub opinii prawnych;
- zastępstwo prawne Funduszu oraz Prezesa Zarządu w postępowaniach przed sądami i innymi organami;
- koordynowanie prac legislacyjnych związanych z działaniami Funduszu;
- koordynowanie procesu udzielania informacji publicznej;
- rozpatrywanie skarg i wniosków zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- opracowywanie projektów pełnomocnictw i upoważnień przedkładanych do podpisu Prezesa Zarządu.
Dyrektor Departamentu - Gabriela Błaż
tel. 22 50 55 768, 22 50 55 657