informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Misją Funduszu jest ułatwianie osobom niepełnosprawnym pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym.

Departament ds. Rynku Pracy

Departament ds. Rynku Pracy realizuje zadania z zakresu dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz refundacji składek na ubezpieczenia społeczne osobom niepełnosprawnym wykonującym działalność gospodarczą, niepełnosprawnym rolnikom lub rolnikom zobowiązanym do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika.

Departament ds. Rynku Pracy gwarantuje w szczególności:

  1. rejestrację w systemie informatycznym pracodawców ubiegających się o wypłatę dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych i osób niepełnosprawnych, ubiegających się o refundacje składek na ubezpieczenia społeczne oraz aktualizację ich danych;
  2. poprawne i terminowe wypłaty dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz refundacji składek na ubezpieczenia społeczne;
  3. wystawienie przelewów bankowych z tytułu dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych i refundacji składek na ubezpieczenia społeczne oraz obsługę wpłat od beneficjentów, nadpłat i not odsetkowych;
  4. poprawne i terminowe prowadzenie postępowań wyjaśniających i administracyjnych w sprawach dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych i refundacji składek na ubezpieczenia społeczne;
  5. obsługę telefoniczną i pisemną zapytań merytorycznych w sprawach dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych i refundacji składek na ubezpieczenia społeczne;
  6. weryfikację prawidłowości danych osobowych oraz pozyskanie danych z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na rzecz jednostek organizacyjnych PFRON;
  7. monitoring pomocy publicznej poprzez m.in.: wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis oraz przekazywanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej do właściwych organów, sprawujących nadzór nad udzielaniem pomocy publicznej w Polsce;
  8. przygotowywanie raportów z zakresu zadań realizowanych przez Departament m. in. dla: organów zewnętrznych (cele statystyczne i strategiczne), organów dochodzeniowo-śledczych (w ramach postępowań przed tymi organami), instytucji i osób zewnętrznych (jako informacja publiczna lub informacja dotycząca tych osób).

p. o. Zastępcy Dyrektora Departamentu – Dorota Kamińska

tel. 22 50 55 650, 22 50 55 651