Misją Funduszu jest ułatwianie osobom niepełnosprawnym pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym.
Departament ds. Finansowych
Departament ds. Finansowych realizuje zadania z zakresu rachunkowości, planowania finansowego, sprawozdawczości finansowej i budżetowej Funduszu, analiz finansowych, przekazywania środków finansowych według algorytmu oraz rekompensowania gminom dochodów utraconych na skutek zastosowania zwolnień, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 ustawy.
Departament ds. Finansowych gwarantuje w szczególności:
- poprawne, zgodne z obowiązującym prawem i efektywne w skali organizacji odnotowywanie operacji finansowych, w tym w szczególności zdarzeń gospodarczych i rozliczeń podatkowych;
- planowanie wydatków Funduszu, w tym przygotowanie planu finansowego Funduszu i przygotowywanie sprawozdań z realizacji planu;
- dostępność informacji na temat finansów Funduszu umożliwiających sprawne podejmowanie decyzji na wszystkich szczeblach hierarchii organizacji;
- prowadzenie rozliczeń z płatnikami i beneficjentami Funduszu;
- poprawne i terminowe prowadzenie postępowań administracyjnych.
Dyrektor Departamentu - Barbara Engel
tel. 22 505 52 11