informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Tutaj można się dowiedzieć, jakie to projekty, co jest ich celem i na jakim są etapie. Więcej informacji, czyli szczegółowe opisy, linki do dokumentów i konsultacji, można znaleźć klikając na tytuły.

Projekt - „Wsparcie zatrudnienia osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy”

Celem projektu było: tworzenie większych możliwości zatrudniania osób niepełnosprawnych na otwartym rynku pracy poprzez subsydiowanie wynagrodzeń rekompensujących pracodawcom zwiększone koszty zatrudniania tych osób (komponent I) oraz zmiana postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych (komponent II).


Termin realizacji projektu: 01 stycznia 2005r. - 31sierpnia 2008r.


Subsydiowanie obejmowało wynagrodzenia osób, które pod względem strukturalnym mają największe trudności z wejściem na rynek pracy tzn. niepełnosprawnych o znacznym bądź umiarkowanym stopniu niepełnosprawności. W ramach projektu została również przeprowadzona kampania społeczna, mająca na celu rozpowszechnienie wśród pracodawców dostępnych form wsparcia zatrudnienia osób niepełnosprawnych, a także utrwalenie pozytywnego obrazu osoby niepełnosprawnej jako pełnowartościowego pracownika. Kampania prowadzona była w telewizji, prasie, internecie, radiu, a także za pomocą outdooru. W ramach tej akcji zorganizowany został cykl seminariów dla pracodawcówna tematmożliwości zatrudniania osób niepełnosprawnych w formule telepracy. Wydana została także publikacja opisująca dostępne formy wsparcia zatrudnienia osób niepełnosprawnych – była ona dołączona jako insert do Rzeczpospolitej oraz Gazety Prawnej. Na podsumowanie kampanii zorganizowana została konferencja, na której przedstawiono wyniki badań opinii publicznej, z których wynika iż pracodawcy oceniają, że kampania PFRON miała pozytywny wpływ na postrzeganie niepełnosprawnych i zachęciła pracodawców do zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Osoby zainteresowane wynikami badań przeprowadzonych po zrealizowanej kampanii medialnej na grupie 900 pracodawców otwartego rynku pracy zapraszamy do pobrania pliku.